Jennilipalmen

Alla inlägg under augusti 2011

23.

Av Jennili Palmén - 29 augusti 2011 19:00


Såå fint.


Pusspuss

22.

Av Jennili Palmén - 29 augusti 2011 15:00

Jag har under torsdag och fredag jobbat på smultronstället, dagiset där jag har både jobbat och praktiserat tidigaree.


Det är såhär att min kära Guss i fredags var ute och åkte bil. Han körde upp till sin stuga på hålla som det heter där de har sin stuga. Han for dit och gjorde sin favorit syssla som är att fiska ( det skulle han kunna göra dygnet runt, året runt).

Han var där uppe ett tag.  När han kör  den krokiga och back/krön fyllda Grusvägen så hoppar plötsligt två stycken rådjur upp på vägen. Så han vejjar snabbt åt vänster och sedan får han sladd och kör mot högra vägkanten, han är nästan nere i diket på högersida, men får upp bilen på vägen. Dock åker han rakt över på vänstersidan kör ner i diket och hoppar på en jordhög, och flyger in i några träd, han kraschar taket mot en telestolpe. Han klarar sig utan en enda skråma, dock fick har han lite verk i nack och skulder partierna. Men hjärtat hade verkligen ängla-vakt om man säger så.


Massor av tankar flyger ju runt i skallen, typ som:

Hade jag inte jobbat hade jag säkerligen också varit med och då hade en av oss inte varit i livet idag..(eftersom på passargerar sidan så är taket helt intryckt och den som suttit där hade fårr taket och en telestolpe i huvudet).


*Hade han inte fårr tillbaka bilen upp på vägen igen hade han kunnat drunknat..

(Då det på vänstersida lite längre ned var ett vattenbryn med massa vatten)

*Om det hade varit sämre väder hade han aldrig åkt dit ut, då skulle han istället varit nyklippt.

*Om bara inte dom där förbannade rådjuren hoppat upp på vägen.

*Om han kört lite fortare hane telestolpen kunnat krossat hela taket även på Guss sida.

Dock hade hjärtat mitt änglavakt och klarade sig så bra som han gjorde och det är ju det enda som ränkas!


Men det är tankar som bara inte går att göra något åt, som inte går att få ur huvudet.


      





Av Jennili Palmén - 29 augusti 2011 10:45

Miiiiin dag..

Just nu är jag säkerligen ut i bärskogen och plockar in lite mer lingon!

Jag och Guss ska ut i skogen idag igen, dock ska vi ta med oss lite fika den här gången, och hoppas på fler hinkar bär.

på Söndagen var vi ute i två timmar och fick ihop 2,5 hinkar.

Riktigt bra för att vara första gången om ni frågar mig!


Idag ska vi hinna med ganska mycket, vi ska ju ut i bärskogen (som vi troligen är just nu) vid klockan ett måste vi hem igen för då ska Guss kusin komma och köpa ett bord och fyra stolar av oss..

Sedan bär det nog av ut i skogen igen, och sedan då nisse slutar ska vi åka iväg och ta hand om en bil..


Pusspuss

20.

Av Jennili Palmén - 28 augusti 2011 21:31

sitter nu framför teven som visar batman begins, bröderna är måttligt intresserade!

Jag vill egentligen gå och sova men Guss vill nog att jag väntar tills han och Tommy är klar. Dom sitter och gör en skade-anmälan. Om vad berättar jag i ett inlägg imorgon, dels för att jag inte orkar skriva just nu är helt slut, och dels för att jag ska försöka ta hand om bröderna så dom inte stör tommy å guss.


Men pusspuss på er, och här har ni en bild på mig och Guss som är tagen för någon dag sedan..


  

20.

Av Jennili Palmén - 28 augusti 2011 21:31

sitter nu framför teven som visar batman begins, bröderna är måttligt intresserade!

Jag vill egentligen gå och sova men Guss vill nog att jag väntar tills han och Tommy är klar. Dom sitter och gör en skade-anmälan. Om vad berättar jag i ett inlägg imorgon, dels för att jag inte orkar skriva just nu är helt slut, och dels för att jag ska försöka ta hand om bröderna så dom inte stör tommy å guss.


Men pusspuss på er, och här har ni en bild på mig och Guss som är tagen för någon dag sedan..


  

19.

Av Jennili Palmén - 28 augusti 2011 18:59

Hej!Oj nu har det hänt mycket sedan jag skrev sist!Men nu ska jag berätta om min dag.Vi har sovit nere på kägelbanevägen inatt, och imorse vaknade vi av att Ante(Gustafs farbro) var på besök. Och när vi kommer ner sitter antes familj i soffan plus teodor. Soffan var alltså typ full, dom var helt inne i en film så jag och guss satte oss ned också och blev lika inne i filmen. Den handlade om massa hajar och några som forskade om/med hajarna på någon byggnad mitt ute på havet. Kommer dock inte ihåg namnet. Efter filmen var slut gjorde Guss och jag någon frukost..Och efter ett litet tag blev det fika! Vi satt och babblade en massa!Sedan for vi hem och hämtade bärplockare och bytte kläder, och for iväg en sväng och plockade lite bär! Duktiga vi! Sedan för ett tag sedan vankades det go middag, det blev lax och potatis, plus sallad= MUMS! Nu ska vi snart hem till mig, känns skönt! Blir nog till att se pirates of caribbean3:) Pusspuss!

18.

Av Jennili Palmén - 16 augusti 2011 21:20

Idag har jag och hjärtat varit i stugan och slipat, målat tak och målat lite av väggen.

duktiga vi, jag tror att det kommer bli super fint!

Sedan nu ikväll blev det fotbollslek, dock kom det bara två barn, tror nog att det var vädret hoppas på fler barn nästa gång, blir som roligare för barnen då!:)
Men det blev i alla fall fotbollslek ute i spöregnet!

När vi kom hem till Guss blev det först en varm dusch, och sedan en kopp medpoppachoklad och bullar! MUMS.


nä nu ska jag fortsätta att kika på vanilla sky.


Pusspuiss

17.

Av Jennili Palmén - 16 augusti 2011 12:00


Pusspuss

Presentation


Om min dag,
mitt liv,
och min verklighet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards