Jennilipalmen

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jennili Palmén - 22 oktober 2010 20:08

Goder kväller!

Huvva vad jag fryser!

Jag har nyss varit ute och gått! Super skönt var det dock alldeles för kallt!

Lille trulls och hugo följde med! Hugo tycker det är super roligt att följa med ut och gå. Dock lite jobbigare för mig, då han vill att jag ska putta ned honom i snön i nästan vartenda dike! haha.

Menmen, man gör allt för sina syskon eller?

haha


Han sade även idag  -om jag inte puttar honom i dikek 20ggr så får jag inte komma och kolla på hans hockey match imorgon! Hahaha så synd för han.:P

Klart jag ska dit och kolla, alltid lika roligt att se honom lyckas med precis ALLT, då jag själv är helt misslyckad på precis ALLT! hahah


Näe nu ska jag gå ned och käka lite gurka och dipp, kanske slå på någon bra rulle.

Harebra så länge!;)


Pusspuss

Av Jennili Palmén - 21 oktober 2010 06:29

Som sagt god morgon!:)

Jag sitter nu vid köksbordet, käkar frukost och tittar ut genom fönstret och till min lycka får jag se snö!:)


Igår så såg ni ju att jag inte alls kröp ned i kojs.

Jag kom ju på att jag skulle se kungarna av tylösand..

Det blev jobbigt för mina små trötta ögon, men vi tog oss igenom det utan att somna hahaha.

Sedan så hoppade jag bums i säng!


Idag är en kort dag som innehåller två korta lektioner och jag slutar innan 11 någon gång. Det jobbiga är då att vi måste vänta ända till klockan halv 1 för att ta bussen hem då.. tänk om det ändå hade gått en buss i timmen, nä men inte då..


Aja nu  måste jag käka å dra till bussen snart:)!


Pusspuss

Av Jennili Palmén - 20 oktober 2010 22:28

/jennili


Pusspuss  

Av Jennili Palmén - 20 oktober 2010 21:20

HUUUUUUUUUUUUUVVVVVVVVAAAAA.

Vad kallt det är ute!

Imorse så kom guss upp och näst intill skrek att jag skulle kika ut, att det var snö! Jag tänkte, jaja visst visst det är vitt utav frost ute orkar inte gå och titta ut.

När jag kom ned på nedervåningen och kikar ut genom fönstret höll jag på att tappa hakan, det var ju minst en decimeter med snö ute?!

När vi kommer fram till sollefteå fanns nästan ingen snö alls.

Tänkte att den har smällt bort eftersom att det blivit varmare, den är nog borta i junsele oxå. MEN ju närmare junsele vi kom på vägen desto mer snö var det!

Å jag blir lycklig:)


idag har det inte hänt något annat speciellt, har vart en helt vanlig tråkig dag på skolan..


god natt nu tänker jag krypa i kojs, för jag fryser och hurvas är här och är dum med mig. Men under täcket tar han sig inte, för där är det alltid varmt!:D


Pusspuss

Av Jennili Palmén - 17 oktober 2010 21:56

Idag har blivit en slappar dag, oh så skönt!

Då vi vaknade runt halv 11 gjorde vi oss lite frukost och käkade!

Efter det så slängde vi oss framför teven och fastnade där i en film,    Jag tycker den är ganska bra, dock hatar jag att det ska med en massa utomjordingar att göra:P haha den blir helt plötsligt så oseriös!


Efter det så drog jag iväg till pappsen han ville köpa jultidningar av Hugo så jag for dit, var där och lekte med anandis ett tag, oh så söt, kan inte fatta att hon är min syster?!

Sedan bar det iväg hem! Och det var bara att vända i dörren för vi skulle dra och handla sedan käka på pizzan, SÅ GOTT!:)


Sedan har bara kvällen runnit iväg, har hunnit iväg på en liten prommis ikväll också!:)

Nu ligger jag och guss i soffan! ska nog vandra mig iväg till sängen snart!

Är inte så trött, men jag tänker på imorgon det blir så otroligt jobbigt att kliva upp för mig om jag inte har sovit tillräckligt(dock är det så om jag sovit tillräckligt också menmen)


Aja nu svamlar jag bara för mycket så Godnatt på er!


  Pusspuss.

Av Jennili Palmén - 17 oktober 2010 21:33

kvällen igår vart kung!

Den kunde nog inte blivit särskilt mycket bättre faktiskt:)


Det började med att vi gick till Frida, väl där så satte vi oss direkt vid dukat bord! Det bjöds på fläskfile och hasselbackspotatis och någon sås som jag inte hade en enda aning om vad det var för sås.. det var även en mummsig sallad och beasås!:)

Efter maten så började vi spela  .

Där Nils till ett slut vann! Dock var jag faktiskt ganska duktig trodde inte jag skulle kunna svara på någon men det kunde jag, JIHO!

Efter det då vi hade vilat ned maten, så fick vi efterrätt som var SUPERGOD!

Det är något frida alltid brukar göra!

Tänker inte avslöja hennes recept! (Kommer inte ihåg det) haha.

Efter det så drog vi iväg på Ok och hyrde en film...

När vi kom hem igen så spelade vi ett spel som ALLTID är lika roligt, dock blir det ALLTID lika mycket tjaffs om vem som har rättoch fel.. 

Sedan bar det upp på fridas rum för att kika på filmen, och jag kan säga jag tyckte den var ASA bra! Det var en Action, och jag brukar inte gilla Action så mycket men det var bra! Det var en bra blandning om man säger så, det var mycket komiskt i den också. Enliget mig skulle det klassas som en Komedi film, med lite inslag av action! :)

Då vi sett färdigt på filmen tackade vi för oss och åkte ned till Guss för att sova!


En liten resume från min kväll igår!


Å förlåt jag vet att det är supertråkigt att jag inte har några bilder i mina inlägg, min mobil är lite trasig( har varit det ett bra tag nu men är så lat att lämna in den). Men för att göra dem lite roligarehar jag lagt inn lite andra bilder i alla fall:)


Pusspuss 

Av Jennili Palmén - 16 oktober 2010 16:48

HJälp, hjälp och åter igen HJÄLP?!

Jag har gått runt med silvershampo i håret i någon timm, (då jag trodde det skulle bli blondare om man hade det i i ett lite längre tag,) Men det har blivit Jätte LILA i nyansen,

Snälla är det ingen som vet hur man kan få bort nyansen?

Eller är enda alternativet att färga om håret?

snälla snälla måste veta ;O

...

Av Jennili Palmén - 16 oktober 2010 15:27

Usch, vad ska man göra när man endast har dåliga tankar som flyger runt i huvudet?

När man inte finner det endaste ljus i dem?

 

Jag vill veta jag vill ha svar, raka svar.

Men när man hela tiden bara får -jag vet inte,

är det inte lätt.

 

Jag kan inte bara släppa allt och inte bry mig,

tro mig jag har försökt.

 

 ♥

Presentation


Om min dag,
mitt liv,
och min verklighet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards