Jennilipalmen

Alla inlägg under april 2014

Av Jennili Palmén - 24 april 2014 14:30

En helt vanlig torsdag.
Eller?
Har sålt min lilla bubbla, min iphone och ska nu ringa banken och prata om lån.
Känns hel-knasigt..
Men jag har väl gått och blivit stor också antar jag?!.

Sedan blir det en prommis med Berit.
Och efter det MASSA PLUGG!
Lägenheten håller just nu på att förfalla, men har noll ork efter allt plugg.
Bruksr somna (då jag läser all litteratur).
Brukar alltid somna innan första reklamen i efterlyst igår var jag varken tills långt efter att det var slut..
Huvudet går på hög-varv när jag har suttit och skrivit. Så då blir det tvärtom, blir fruktansvärt egennyttig också så det är tur att jag har lugnet själv till sambo.

Puss

Av Jennili Palmén - 4 april 2014 07:47

Den började med att jag öppnade på förskolan.
Och slutade tidigt.
Perfekt dag för lång dags-promenad och massa plugg och go soppa till middag.
Det började med att jag slutat och promenerat hem, väl hemma vid dörren så har jag ingen nyckel. Så det var bara att vända om och gå tbx till jobbet och hämta nyckeln och gå tillbaka hem igen.
Har fruktansvärda skavsårs-blåsor på fötterna. Och efter promenaderna fram och tillbaka från jobbet så har jag såklart spräckt blåsorna..
Skyndade och bytte om, tog med Berit och mötte upp Matilda. .
Vi gick en bra bit men det gick då inte snabbt..
Och jag såg ut som en halta-lotta. Tur jag har en snäll vän som ville gå med mig i alla fall! Blåsorna var spräckta på fötterna. .
Halvvägs så får Berit nå fel. Nån host attack av nått slog. Jag fick panik (som jag alltid får). Fortsätter hem och sätter mig för att vara duktig på att plugga. .
Vad händer då? -jo jag somnar och sover bort 2 plugg timmar. .( tilläggas är att jag jobbar heltid och pluggar heltid just dessa 2 veckor och vi har börjat en ny kurs på skolan och har jätte mycket att göra. Så i princip all ledig tid ska fokuseras på plugg. Mycket läsa, och läsa är så fruktansvärt sövande. Hinner läsa typ 4-5 sidor, sedan somnar jag.. sjukt jobbigt! )
Sedan när guss väl väckte mig skulle här göras Go soppa! Gick de? Nä då har jag ingen cremefraich hemma.. och orkar jag åk iväg vid halv 7 och handla? Nej.
SKIT DAG.
Sedan var det ju bara att sätta sig med plugg igen..
Har en go Plugg - kompis.

Presentation


Om min dag,
mitt liv,
och min verklighet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards