Jennilipalmen

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Jennili Palmén - 26 juli 2010 11:23

.. eller jag har rättare sagt läst och tänkt.

Jag läste i en tidning igår att man är i behov av minst 4veckors semester(på rad) per år. Den första veckan måste man  ha för att gå ner i varv de 2 kommande veckorna efter det är då den "riktiga" semestern är. Då man kan slappna av fullt ut och verkligen ha semester. För den sista veckan börjar man att tänka/grubbla sig över arbetet igen...

då började min hjär´na att snurra, vi som går i skolan och studerar då? vi får inge fyra veckors semester! Visst har man rika föräldrar och har samvete att leva på dem så är det en sak. Men vi andra då? vi som måste jobba näst intill hela sommaren, för att kunna leva och leva ett normalt liv över sommaren. Vem tänker på oss?  nä just det, det är precis som att jobba när vi studerar.

Många säger att de som jobbar måste ha semerster för att när de jobbar har de så mycket ansvar och det är mer på allvar.

Men då ställer jag frågan vi som studerar har inte vi stort ansvar? vi måste kämpa och kämpa för att få bra betyg och komma in på något universitet!

Vi har oxå ansvar. och vi får ingen semester?

så är det så konstigt att många yngre får magproblem och går in i väggen?

Det är bra att vi bygger ungdommarna med svåra sjukdommar redan i tonåren.


Aja som sagt min hjärna har gått på högvarv därför var jag tvungen att skriva ner det..


Pusspuss

På er!

Presentation


Om min dag,
mitt liv,
och min verklighet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards