Jennilipalmen

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Jennili Palmén - 30 december 2010 11:41

Min lille kisse, Nisse.

i förr går kväll stod jag och borstade tänderna, och min söta lilla Nisse kommer in på toaletten. Jag säger hans namn men han titarinte mot mig så jag säger det högre Nísse! ´Men han sitter bara där han brukar alltid annars kolla mot en. jag går fram till honom och ser att han är alldeles jordig på sidan av huvudet. Och så ser jag att det är alldeless fullt med var  och gegga i ena hans öga, eller ja man såg inte hans öga.

Jag skrek då till mamma att nisse hade tappat ögat! jag fick panik och började stor tjuta. ´Min mamma har aldrig tålt blod, sår osv..så jag visste att det var jag som skulle måsta kolla hur det stod till med honom.

jag tog upp honom i famnen och    försökte tvätta bort varet men jag fick inte han blev så arg. dagen efter (alltså igår) så åkte vi akut in till veterinären. När vi fick komma in till vetrinären så säger han -ojoj. första tanken som flög genom mitt huvud var  vi måste ta bort min kära Nisse. Men han gav Nisse lugnande och kollade på ögat och allt såg väldigt lovande ut. Han sövde sedan ned  honom för att kunna undersöka lite nogrannare. När han gör detta finner han även ett hål på själva ögat.

Så ögat måste tas bort. Min kisse katt lever nu med ett öga och är vid liv tack vare alla vetrinärer på sollefteå djursjukhus.

Ett stort tack till dem alla!


  

Min vackra katt Nils erik (Nisse).

 

Pusspuss


Presentation


Om min dag,
mitt liv,
och min verklighet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards